Beautiful Mind

Gra Miejska Beautiful Mind 

28 IX 2018 godz. 16.30 – 18.30 – Wyspa Młyńska

Instrukcja gry

  1. Za dwie godziny ma się odbyć casting na prezenterkę wiadomości w międzynarodowej stacji. W szranki staje 7 kandydatek z 7 różnych europejskich państw
  2. Tuż przed wyborami nagle znika jedna z nich, Francuzka Jola Carnet.
  3. Poszlaki wskazują, że za jej zniknięciem stoją co najmniej dwie z pozostałych kandydatek, a całą akcją kierować miała tajemnicza Natalia Sikora:
  4. Poszlaki przestępstwa znaleźć można w: Małpiarni, Bazie Szyfrów, Labiryncie, Muzeum Sumerów, Klubie Sherlocka Holmesa i na Zamku Hrabiego
  5. Udaj się we wskazane miejsca (zerkając na mapę i szukając balonów), odszukaj naszych agentów i odpowiedz na jak najwięcej zadanych przez nich zagadek. Za poprawne odpowiedzi będziesz zarabiać pieniądze i otrzymywać kolejne poszlaki. Jest ich dokładnie 30. Ułożone we właściwej kolejności udzielą Ci odpowiedzi na wiele pytań
  6. Brakujące poszlaki możesz kupić w banku za zarobione wcześniej pieniądze. Cennik i mapę znajdziesz oczywiście w banku
  7. Każda drużyna dostanie też na starcie dwa znaczniki jokerów. Jeśli wręczycie je na dwóch stanowiskach, które różnić się będą od pozostałych czterech, na każdym z nich dostaniecie po dwa jokery, które można wymienić na brakujące poszlaki. Jeśli jednak wręczycie znaczniki niewłaściwym osobom, znaczniki i jokery przepadają.
  8. Kiedy uzyskacie już wszystkie poszlaki możecie wrócić na start i poszukać w okolicy sześciu kandydatek na prezenterkę, z których co najmniej dwie uwikłane są w porwanie siódmej z nich. Każdej z sześciu dziewcząt zadać możesz jedno pytanie typu tak/nie. Następnie na podstawie wszystkich informacji spróbujcie znaleźć odpowiedź na cztery kluczowe zagadki:
  • Gdzie jest Jola Carnet?
  • Jak można ją uratować?
  • Kim jest Natalia Sikora?
  • Które z prezenterek jej pomagały?

Za poprawną odpowiedź płacimy dużo pieniędzy

  1. Zbierz jak najwięcej pieniędzy (otrzymasz je też za czas rozegrania gry) i zdeponuj je w banku, kończąc grę
  2. Kto zarobi ich najwięcej w ciągu kolejnych 60 minut, ten wygrywa.

Tekst podpowiedzi od punktów 1 do 30

Porwano nie ciało, ale świadomość Joli Carnet.

Uwikłane w porwanie były co najmniej dwie kandydatki.

Natalia Sikora to nie jest zwykła osoba.

Każda z uwikłanych kandydatek ma inne, prawdziwe imię.

Zwróć uwagę na pierwsze litery prawdziwych imion kandydatek.

Szukaj anagramów wśród imion.

Skojarz z ptakiem Simorgiem* i Gruppenfuhrerem Wolfem**.

Podczas identyfikacji musisz podać w Banku prawdziwe imiona poszczególnych osób.

Jola Carnet jest zielona i znasz ją.

Uratujesz Jolę Carnet, wymawiając przy niej jej prawdziwe imię.

Bank możesz odwiedzać dowolną ilość razy.

Grę kończysz w banku, oddając w depozyt wszystkie zarobione pieniądze.

* Simorg – postać z mitologii perskiej, której bezskutecznie poszukiwało 30 ptaków. W końcu, gdy zmęczone chciały się już poddać, ptaki zrozumiały, że to one wszystkie razem były poszukiwanym Simorgiem…

** Gruppenfuhrer (w III Rzeszy Generał Porucznik) Wolf – tajemniczy przestępca z polskiego serialu „Stawka większa niż życie”. Hans Kloss identyfikuje go, układając w kolejności pierwsze litery imion czterech członków organizacji. To one tworzą kryptonim WOLF.

Odpowiedzi na kluczowe pytania

I) Kto pomagał Natalii Sikorze? – wszystkie 6 prezenterek:

  1. Angielka Petty Rose Stereotyp
  2. Chorwatka Janica Gorn Ignorancja
  3. Węgierka Sofia Benko Ksenofobia
  4. Rosjanka Dora Stojko Ortodoksja
  5. Greczynka Miszar Rasizm
  6. Szwedka Saga Jer Agresja
Od lewej siedzą: Saga Jer, Dora Stojko, Sofia Benko, Janica Gorn, Miszar, Petty Rose

II) Kim była Natalia Sikora? – to kryptonim, na który składały się pierwsze litery prawdziwych imion kandydatek na prezenterki. To one tworzyły Natalię Sikorę

III) Kim była Jola Carnet? – to prowadząca grę Inga (jest zielona i znasz ją)

Od lewej: Inga Skowron (Jola Carnet), Ania Walkiewicz i Julia Wyczling – prowadzące grę

IV) Jak uratować Jolę Carnet? – wymawiając imię Tolerancja (anagram od Jola Carnet) w obecności Ingi

Wyniki gry:

Nr Szkoła Imiona Pkt
1 ZS 12 Piotr, Adrian, Oskar, Filip, Kacper 390
2 ZSO 4 Wiktoria, Patrycja, Monika, Julia, Klaudia 390
3 ZSO 5 Kamila, Iza, Agata, Oliwia 355
4 ZS 19 Kasandra, Patrycja, Adrianna, Oliwier, Paweł 340
5 ZSCh Wiktoria, Wiktoria, Natalia, Jakub 335
6 ZS 8 Martyna, Weronika, Adam 305
7 SP 38 Maciej, Olek, Milena, Bartek, Artur 305
8 SP 32 Wiktoria, Igor, Krzysztof 295
9 SP 40 Olek, Mateusz, Karol, Leon, Damian 275
10 SP 66 Wiktoria, Kasia, Bogusz, Szymon, Hubert 255
11 SP 17 Dominika, Julia, Wiktoria, Dominik 245
12 LO 12 Julia, Asia, Ania, Róża 225
13 ZS 29 Lena, Patrycja, Oliwia, Kacper, Fabian 225
14 ZSH Emilia, Wiktoria, Patrycja, Jakub, Oskar 200
15 ZSG Karolina, Natalia, Maria, Paweł 145
Zwycięzcy gry: chłopcy z ZS 12.

Organizacja Gry: SQLARIS

Prowadzenie: Inga Skowron, Ania Walkiewicz, Julia Wyczling

Prezenterki: Ola Domian, Marta Janowska, Kamila Langowska, Dominika Mazurkiewicz, Dominika Smoczyńska, Alicja Ziętara

Stanowiska: 1. Tosia Marcysiak i Amelia Sienkiewicz, 2. Szymon Baumgart (joker – pomarańczowy balon), 3. Agnieszka Smoczyńska i Wiktoria Sobieraj, 4. Ida Mrozińska, 5. Dorota Grudziecka i Julia Sosnowska (joker – niebieski balon), 6. Uczniowie z ZS nr 1 (gościnnie)

Projekt, realizacja i koordynacja: Przemysław Nowakowski