Open Your Mind VIII: Outsider

Czas: 27 maja 2022, godz. 12.00

Miejsce: Park Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy

Idea: ósma odsłona popularnej gry terenowej.

Konstrukcja:

  • 3-osobowe zespoły bez podziału na kategorie wiekowe (max. 2 ze szkoły)
  • Sześć stanowisk zwyczajnych, stanowisko nadzwyczajne plus baza
  • Zabawę zaczynamy w bazie. Każdy zespół otrzymuje kartę z 10 zagadkami typu „znajdź outsidera” i zaznacza odpowiedzi, po czym oddaje kartę na stanowisku nadzwyczajnym i rusza na poszukiwanie sześciu stanowisk zwyczajnych
  • Na każdym stanowisku znajdują się 4 osoby, z których jedna jest outsiderem i rożni się od trzech pozostałych.
  • Informację na temat outsidera trzeba będzie wywnioskować z przygotowanych wcześniej wypowiedzi
  • Warto pamiętać, że outsidera wskazujemy tylko po przeczytaniu tekstu, a nie na podstawie naszych wyobrażeń
  • Po zidentyfikowaniu outsidera zespół wskazuje go palcem, po czym otrzymuje od wskazanej osoby jedną literę hasła
  • Sześć liter hasła trzeba ułożyć w konkretny wyraz, który prezentujemy w bazie. Poprawna odpowiedź wyłącza zegar, niepoprawna odpowiedź oznacza konieczność uzyskania pomocy na stanowisku nadzwyczajnym.
  • Na stanowisku nadzwyczajnym możemy naprawić błędy z pozostałych 6 stanowisk.
  • Na stanowisku nadzwyczajnym odpowiadać można tylko 3 razy
  • Każda kolejna wizyta wiązać się już będzie z wydatkami
  • Każda informacja ile liter jest błędnych = 2 minuty kary
  • Każda informacja, które litery są błędne = 3 minuty kary
  • Wymiana błędnej litery na poprawną bez rozwiązywana zadania = 10 minut kary
  • Meta – Każda błędna próba podania hasła na mecie = 1 minuta kary
  • Na rozwiązanie wszystkich zadań mamy 60 minut.
  • Do każdego wyniku zespołu dodajemy 3 minuty karne za każdy błąd zrobiony podczas 1 zadania z 10 zagadkami.
  • O wyniku decyduje kolejność czasów po naniesieniu na nie wszystkich ewentualnych kar. Im krótszy czas łączny ukończenia gry, tym lepiej.